Tonight you are enough

Ett par bruna ögon stirrar tillbaka på mig. Granskar mig. Kollar riktigt noga. Analyserar. Tänker. Vad tänker de? Vad ser de egentligen? En tjej, 16 år, säker men ack så osäker. Vad tänker hon tänker de? Hur mår hon? 
Ögonen sluter sig för att några sekunder öppna sig igen. Denna gång med en intensivare blick. Ögonfransarna är långa, ögonen fint bruna, fyllda med värme. Det glittrar till i ena ögat. Ett leende kröks på ansiktet ögonen tillhör. 
Jag stirrar på ett par bruna ögon. Synar det jag ser. Är det lycka? Är det glädje? Finns där kärlek? Värme? Hopp? Jag sluter mina ögon för att några serkunder senare öppna dem igen. Denna gång kollar jag intensivare. Ser de långa ögonfransarna, den bruna färgen blir ljusare i ljuset och de är varma av kärlek. Det glittar till i ena ögat och jag vänder mig bort från min egen spegelbild som lika väl kunde varit du med din intensiva varma blick. Ett par sökande bruna ögon med en glimt som avslöjar glädje. 
 
 

Kommentera här: