Torsdagslista

1. Hur gammal är du?
 Jag är 17 år.
 
2. Hur gammal känner du dig?
Oj, just för tillfället känner jag mig minst som 20 år. Men har alltid varit lite lillgammal så jag känner mig oftast äldre än vad jag är.
 
3. Vad har du gjort idag?
Idag har jag varit på picknick med far, syster, svåger och hund. Det var jättemysigt, vi åt massa mat, glass och solade. Vi gick i även på en 2 timmars promenad.
 
4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
 Jag är en sådan människa som älskar alla årstider för alla har något speciellt. Vinter, eftesom man kan sitta inne och titta på filmer, dricka varma drycker och mysa med sina nära och kära. Vår, för att blommorna, fåglarna och bladen på träden kommer fram. Det blir en sådan mysig stämmning när våren kommer och oftast så blir alla så mycket gladare vilket smittar av sig på mig. Sommar, eftersom det (oftast) är varmt, sommarregn, bada, glass, sena sommarkvällar, grillad mat och bara umgås med sina kompisar under sitt sommarlov. Höst, eftersom det regnar en massa (älskar regn), sitta inne och mysa och bara ha det trevligt. Långa höstpromenader.
 
5. Är du besatt av någonting?
Jag är besatt av serier. Det är något som är så helt fantastiskt. Jag tittar på hur många som helst och på något sätt så blir jag lugn och kan koppla av när jag ser på det. Japp, jag är en serieman/serioman (?).
 
6. Nämn fyra saker som man kanske inte vet om dig?
Jag är en ensamvarg men samtidigt kan jag inte vara själv.
Jag har en enoooooormt stor prestationsångest.
Jag hatar att stå och prata inför människor men jag älskar att stå på scenen och spela teater eller dansa.
Jag har ett behov av att äta ungefär hela tiden när jag inte tränar för jag blir så rastlös annars. Jag äter även otroligt mycket när jag är stressad.
 
7. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag vet inte. Men jag antar att jag vill vara omringad av en stor familj med en massa barnbarn och göra saker som jag inte hunnit med under tiden då jag arbetat.
 
8. Har du någon gång brutit ett ben?
Nope. 
 
9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Just nu skulle jag vilja vara väldigt långt borta från Sverige. Kanske på en strand eller uppe på något berg där jag kan titta ut på hela staden och alla människor.
 
 
10. Vad är du på för humör just nu?
 Det varierar. Jag är både småsur, glad, trött, uttråkad och känner mig inte det ända peppad på att göra något.
 
11. Vilket är ditt favoritgodis?
Jag älskar naturgodis och choklad. Men jag kan absolut äta en massa lakrits och sura grejer också för den delen för det är väldigt mumsigt det med.
 
12. Vilken är din favoritaffär?
 Alltså, jag är inte riktigt en shopping människa. Jag får oftast ont i huvudet när jag är i affärer men jag gillar typ just nu Zara, NoaNoa och 2-hand affärer.
 
13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
 Jag är nog både och, mest kvällsmänniska/nattuggla. Jag älskar att vara uppe sent och läsa, titta på serier eller att sitta uppe och prata hela natten lång. Men jag går väldigt ofta upp väldigt tidigt och klarar av det utan att jag klagar alltför ofta.
 
14. Har du blivit sydd någon gång?
 Nej! Faktiskt inte, fastän jag har slagit mig rejält många gånger.
 
15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
 Jag var sju år och bodde i Borås. Jag lekte med mina kompisar, sprang omkring ute på "landsbyggden", älskade skolan och tyckte att livet var ganska enkelt och helt underbart.
 
16. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Mina kompisar, för de finns alltid där ♥ plus min mor som har hjälpt mig genom vått och torrt hela livet.
 
17. Är du blyg?
Jag är blyg när det gäller redovisningar eller när man känner att det redan finns människor runt omkring än som gillar att ta stor plats och är väldigt självsäkra. Dock är jag väldigt social när jag är med en kompis och sedan träffar hennes eller hans kompisar. 
 
18. Vad heter du i andra namn?
Tehres. Japp, med den stavningen
 
19. Vill du gifta dig?
Just nu känner jag att det skulle vara fint att gifta sig i framtiden, ja. 
 
20. Har du, eller har haft, något smeknamn?
 Jag har haft och har otroligt många. Tuvzor, Tuvisen, Tuva (det vanligaste), Slajs. Slicy, Tuvaslajs, LisaTuva, Musen, Hamster-mus och ännu fler. Dock är många interna vilket gör det lite svårt att förstå som t.ex. Hamster-mus.
 
>Bilder från min dansföreställnig tagna från facebook<

Kommentera här: